Creative Director & Partner @Noble Graphics TBWA

Maria Milusheva (BG) >> Four Funerals and a Wedding

Speaker

Creative Director & Partner at Noble Graphics TBWA

Trend: HOMO INDIVIDUALIS

BIO

Maria Milusheva, Creative Director & Partner at Noble Graphics TBWA, has over 15 years of experience in developing communication solutions.

Maria’s love for problem-solving ideas has earned her dozens of creative and marketing awards, a few chairs in local and international jury rooms and the honor to be part of the Cannes Lions “See It Be It” initiative that aims to shine a light on female creative leaders in the ad industry.

As a passionate change-agent and a vocal voice for advertising as an instrument for social and cultural progress, she’s been featured as a speaker at events like Golden Drum, Ad Black Sea Festival and TEDx.

Also, Maria believes that there’s a special place in hell reserved for people who dog-ear books.

ABOUT WHAT?

Four Funerals and a Wedding

An eclectic and alarming talk on death of authorities, depth, pursuit of perfection, over-complication of life, the danger of “likes”, the burden of "seen" and what Milan Kundera and technological progress have in common. And all of this through the lens of the advertising industry. What values have changed and how we can find the connection now?

BIOGRAFIJA

Maria Milusheva, agentūros „Noble Graphics TBWA” kūrybos direktorė ir partnerė sukaupė daugiau nei 15 metų komunikacinių sprendimų vystymo patirties.

Marijos aistra idėjoms, kurios sprendžia problemas jai uždirbo dešimtis kūrybinių ir rinkodaros apdovanojimų, keletą Žiuri vietų savo šalies bei tarptautiniuose apdovanojimų konkursuose bei garbę būti dalimi Kanų Liūtų iniciatyvos „Pamačiau tai, tapau tuo”, kuri skirta atkreipti dėmesį į moteris, užimančias lyderiaujančias pozicijas kūrybinėse reklamos industrijose.

Marija – ir aistringa pokyčių advokatė, ir garsus vietinis balsas, skatinantis naudoti reklamą socialiniam ir kultūriniam progresui. Ji ne kartą kviesta kalbėti į tokius renginius kaip „Golden Drum”, „Ad Black Sea Festival”, ir „TEDx”.

Marija tvirtai tiki, kad vietą pragare užsitarnauja tie, kurie užlenkinėja knygų kampučius.

APIE KĄ?

Keturios laidotuvės ir vienerios vestuvės

Eklektiška, tačiau dėmesį į svarbiausius socialinius naujos kartos pokyčius atkreipianti kalba – apie autoritetų ir gilumo mirtį, patiktukų pavojus, „seen” naštą bei tai, kas bendro tarp Milano Kunderos ir technologijų progreso, žvelgiant per reklamos industrijos prizmę. Kokios vertybės keičiasi ir kaip šiais laikais prekiniams ženklams surasti ryšį su savo vartotoju?


Tendencija: HOMO INDIVIDUALIS